شناسهٔ خبر: 223729 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی، روز خانواده و تکریم بازنشستگان را تبریک گفت

فرزانه صادق مالواجرد وزیر نوشتن امضا وزیر راه و شهرسازی در پیامی، روز خانواده و تکریم بازنشستگان را تبریک گفت و بر ارتباط موثر با بازنشستگان خانواده بزرگ وزارت راه و شهرسازی به منظور انتقال تجارب و مدیریت دانش آنان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فرزانه صادق، وزیر راه و شهرسازی در پیامی ضمن تبریک روز خانواده و تکریم بازنشستگان، به معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی این وزارتخانه ماموریت داد، زمینه ارتباط موثر با بازنشستگان خانواده بزرگ وزارت راه و شهرسازی را به منظور انتقال تجارب و مدیریت دانش این بزرگان فراهم کند. 

متن پیام وزیر راه و شهرسازی به مناسبت روز خانواده و تکریم بازنشستگان به شرح زیر است: 

۲۵ ذی‌الحجه، هنگامه نزول آیه «هل أتی» بر سریرِ سُبحۀ انسان است؛ آیینی که نه تنها مؤمنانِ منتظر را با مائده‌ای آسمانی نواخت، که جلوه‌گاه اقتدار«خانواده» در مکتب حیات‌بخشِ ولایت گشت. این روز مبارک را به جامعه گران‌قدر بازنشستگان، به همه خانواده‌های شریف ایرانی و به ویژه به مادرانی که با دستانِ پرمهرشان، آیینه‌دار تربیت نسل‌های آگاه، پویا و آینده‌ساز کشورند، صمیمانه تبریک می‌گویم.

خانواده، واژه‌ای نیست که تنها در خلوت خانه معنا یابد؛ خانوادۀ استوار، دژی است مستحکم که جامعه ای سالم و امیدوار را می سازد. کما اینکه قائد شهیدمان، «کانون خانواده» را «سلول و هسته اصلی در بافت عظیم جامعه و کشور» می‌دانستند. به زعم ایشان؛ خانواده، مهم‌ترین و نخستین نهاد جامعه بشری است و کمال روحی انسان، تنها در مکتبِ خانه دست‌یافتنی می‌شود». این باور، امروز در میدان‌های ایران بروز و ظهور یافته است؛ قریب به صد شب است که جمع‌های خانوادگی، در میدان‌های شهرها گردهم می آیند تا از نیروهای نظامی و انتظامی در جنگ علیه دشمن صهیونی-آمریکایی پشتیبانی کنند. خانواده ایرانی، تار و پودش از «حیاتِ با هم بودن» تنیده شده و در این مرز و بوم، هیچ سنگری مستحکم‌تر از «همدلیِ خانوادگی» نیست.

همچنین این روزِ خجسته، فرصت مغتنمی برای تکریم عزیزانی است که عمر گرانقدر خود را با کار و تلاش و رنجِ شیرینِ خدمت، صرف آبادانیِ این خاک کرده‌اند. پیشکسوتانی که آینه مسئولیت‌پذیری برای نسل جوان امروز هستند و این نسل با بهره مندی از تجارب ارزشمند آنان است که می‌تواند آینده ای بهتر از امروز را برای فردای ایران عزیز رقم بزند. 

به عنوان مادری که در مدرسه «خانواده»، معنی فداکاری را از پدر شهیدم و مادر مهربانم آموخته‌ام، با تأسی از این حدیث نبوی که «وَقِّرُوا کِبَارَکُمْ یُوَقِّرْکُمْ صِغَارُکُمْ؛ سالمندان خود را تکریم کنید تا کوچک‌ترها و نسل نو نیز شما را تکریم کنند»؛ از «معاونت محترم توسعه مدیریت و منابع انسانی» می‌خواهم زمینه ارتباط موثر با بازنشستگان عزیز خانواده بزرگ وزارت راه و شهرسازی را به منظور انتقال تجارب و مدیریت دانش این بزرگان فراهم آورد. با تشکیل اتاق‌های فکر و بهره‌مندی از سال‌ها توانمندی و دانش آنان، باید از این ظرفیت کم‌نظیر برای حل مسائل روز کشور – به ویژه حفظ و نگهداری زیرساخت‌ها و بازسازی ایران در شرایط پسا جنگ – بهره برد. 

از خداوند متعال برای همه بازنشستگان سرافراز ایران، سلامت، عمر با عزت و آرامش در کنار خانواده‌هایشان مسئلت دارم.